Master Educational Leadership | Ervaringen

Benieuwd hoe alumni de Master Educational Leadership hebben ervaren? Lees meer over hun ervaringen op deze pagina.

 

Blogs 

Er zijn verschillende interviews gehouden met studenten over hun ervaringen met de MEL: 

Tevreden studenten

Studenten van de Master Educational Leadership geven hun studie een 4,5 (op schaal van 1-5). Op vrijwel alle thema’s wordt ruim boven de 4 gescoord. De studenten zijn met name te spreken over de inhoud van de opleiding, de docenten, de verworven wetenschappelijke vaardigheden en uitdagend onderwijs. 
96% van de studenten zou de opleiding aan de Marnix Academie aanraden aan vrienden, familie of collega’s! Lees hier de hele uitslag van de Nationale Studenten Enquête 2021.

Studenten over de master

Tina van den Bosch - MEL student

‘De themalijn sluit zo nauw aan op de praktijk en heeft er ook voor gezorgd dat ik een nieuwe baan heb gekregen met veel uitdaging, waar ik heel gelukkig van wordt.’

 ‘Ik moedig mensen in en buiten het ROC heel erg aan om een opleiding als dit te gaan doen. Je wordt er als leidinggevende en als persoon alleen maar sterker van.’

Henry van den Top-  MEL student

‘Ik vind de inhoud van de MEL  heel prettig, het is heel mooi gestructureerd. In een themalijn, onderzoekslijn en in de persoonlijke lijn. Ze hebben ervoor gezorgd dat die drie lijnen elkaar voortdurend raken dat vind ik ook wel mooi.’

‘Ik zeg tegen heel veel mensen dat je eigenlijk eerder met een opleiding als deze moet beginnen. Ik hoop er nog een hele tijd van de profiteren, maar als ik dit geweten had, had ik het tien jaar geleden al wel willen doen. Het brengt je echt heel veel.’

‘De MEL is gewoon een must voor alle schoolleiders. Als je deze studie niet hebt gedaan heb je echt heel wat bagage minder.’

Marnix Compagnie - MEL student

‘Ik ben heel tevreden over hoe de opleiding is. Ook over de feedback en support van de docenten. Het is prettig dat als je ergens een vraag over hebt dat ze er zijn om je ook te helpen. En dat straalt het aan alles uit. Ze zijn er echt op uit om je als student op dat hogere level te krijgen en ze zijn daarbij zeker ook kritisch.’

Marieke Zijderveld-van Kleef - MEL student

'Ik ben heel enthousiast over de MEL en zo blij dat ik deze stap genomen heb.

Aan het eind van het eerste semester komen de drie lijnen van de MEL voor mij samen. Nu alles in elkaar haakt, versterken de 3 lijnen elkaar. Op de vragen die ontstaan in de ene lijn, vind ik een antwoord in en door een andere lijn. Ik vind het zo wonderlijk dat ik voor het eerst in mijn leven letterlijk de connectie ervaar tussen mijn persoonlijke identiteit, mijn professionele identiteit en wat dat betekent voor mijn handelen in het contact met teamleden en in mijn organisatie.'

Jos de Schoo - MEL student

'Ik ben volop literatuur aan het lezen die me inspireert. Daarbij merk ik dat er een integratie begint plaats te vinden van de diverse lijnen in de MEL. Zo sprak het themalijncollege over systeemleiderschap mij bijzonder aan. De gedachte dat een organisatie min of meer als een ecosysteem werkt, waarbij de invloed van de leider beperkt is, spreekt me aan, waarbij ik een verband zie met mijn reflecties in de persoonlijke lijn.'

Bekijk ook de pagina over het Afstudeercongres 2021 van de MEL.